27 February, 2013

Utmaning: 8 sanningar om mig.

Jag har blivit utmanad av Nathalié, en av få bloggar som jag läser varje dag och aldrig tröttnar på! Hon väntar sitt första barn och det är spännande att följa hennes väg till att bli mamma! :)

Utmaningen går ut på att berätta 8 saker om sig själv, vad som helst och sen skicka utmaningen vidare till fem andra bloggar.

Mina 8 sanningar om mig själv:

- Innan jag fick Viktor så gillade jag inte barn.. tyckte dom var det jobbigaste, äckligaste och fulaste jag visste och ville ALDRIG ha barn själv. Ändå drogs alltid alla barn till mig och älskade mig, kanske just därför? Min uppfattning om barn är annorlunda nu (såklart), men har fortfarande svårt för främlingars barn som är jobbiga på bussen, i affären etc. och känner en lust att säga åt dom, men jag gör det inte längre. (Japp, jag har gjort det och i de flesta fall var föräldrarna faktiskt tacksamma för dom gjorde som jag sade, haha)

- Jag är livrädd för dockor.. min storebror passade mig när jag var cirka 3 år och kollade då på filmen Onda dockan, sen dess har jag haft mardrömmar och världens fobi för dockor. Lekte därför aldrig med dockor när jag var liten och är nu jätterädd att vår kommande dotter någon gång ska vilja ha en docka. Jag kan fortfarande inte se den första Onda dockan filmen utan att nästan börja lipa.

- Jag har förr haft väldiga problem med alkohol och har svårt att sluta dricka om jag väl börjar (kan inte "ta ett glas vin" bara, därför dricker jag väldigt sällan och nu var det över ett år sen jag drack.

- Jag har ADD och behöver medicin för att kunna fungera. Nu när jag är gravid och när (om) jag ska amma får jag inte äta den. Detta gör att jag är förvirrad, försenad, osocial, rastlös inombords, lat och folkskygg. Oftast allt på samma gång, vilket skapar en enorm ångest!

- Jag har för många hobbies och det gör att jag aldrig hinner fokusera på en hobby och därför blir sällan något av dem gjort istället. Jag målar tavlor, broderar, läser böcker, pysslar med blommor och skriver brev. 

- Jag älskar skräckfilmer (ja, förutom onda dockan då) och äger nästan bara skräckfilmer, men det finns en dramafilm som får mig att lipa varje gång jag ser den och det är A love song for Bobby Long med John Travolta och min favoritskådespelerska Scarlett Johansson.

- Jag hatar getingar, bin och humlor och på senaste året t.o.m flugor. Så fort dom kommer i närheten eller rör mig så får jag panik och springer iväg.

- Jag samlar på sköldpaddor i alla dess former och längtar till den dagen jag har råd med en egen landsköldpadda! :)

De jag skulle vilja se 8 sanningar om är följande:
Kerstin
Laura
Johanna
Lindha
Camilla


4 comments:

  1. onda dockan gillar inte jag heller! såg en av de filmerna när jag var liten och fy fan, haha, aldrig mer säger jag :P. älskar precis som du skräckfilmer annars :).

    ReplyDelete
  2. Jag skriver mina sanningar imorgon! :)

    ReplyDelete
  3. jag skriver snart jag med!!!

    ReplyDelete
  4. Lite försenat men: http://dreamsaboutlife.com/?p=2783

    ReplyDelete